sobota, 7 stycznia 2012

Ciasto jabłkowe na ciemnym piwie

NIE TYLKO ŚWIĄTECZNE CIASTO JABŁKOWE NA CIEMNYM PIWIE

Zainspirowana pięknym wypiekiem na piwie Guinness na blogu:       www.martexsweetdreams.blox.pl postanowiłam również wypróbowac przepis na to ciasto. Niestety w sklepie Guinnessa brak - więc kupiłam piwo ciemne Porter. Może nie wyrosło mi tak jak u Sweet Dreams, ale jak na debiut to jestem z siebie dumna. Podejrzewam, że troszkę przeliczyłam się i dałam za dużą blachę na te proporcje. 
Powiem szczerze, że wszystkim, którzy próbowali naprawdę smakowało.


 
 
Składniki:

- 1 i 1/2 szklanki mąki
- 1 łyżeczka sody
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka cynamonu
- 2 jabłka starte na tarce
- 3/4 szklanki cukru
- 1 łyżka miodu
- 1/3 szklanki oleju
- 1/4 szklanki piwa PORTER
- 1/2 szklanki  posiekanych orzechów laskowych
- 1/2 szklanki rodzynek

 Dodatkowo polewa czekoladowa od Delecty.

Wykonanie:

Do miski przesiać mąkę, sodę, sól oraz cynamon. W drugiej misce umieścić: cukier, miód, starte jabłka, olej, piwo. Składniki suche połączyć z mokrymi, dodać orzechy i rodzynki, wymieszać.
Wylać do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 35 min w 180 st. C
Na koniec ozdabiamy polewą czekoladową zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. 


SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz