niedziela, 7 października 2012

Niedzielna rewolucja na talerzu, czyli...

Soczysty kurczak w papirusie od Firmy WINIARY i sos z prawdziwków



Dzięki uprzejmości portalu Durszlak oraz Firmy WINIARY otrzymałam paczkę z Pomysłami na Papirus...Dzięki uprzejmości mojego wujka otrzymałam świeżo zebrane prawdziwki. Nadszedł weekend, więc rewolucja na patelni musiała dojść do skutku. Postawiłam na trochę tradycji i trochę innowacji w kuchni. Nowością oczywiście był Pomysł na papirus WINIARY tradycją natomiast obiad z ziemniakami. Niezbyt często goszczą one na moim stole w postaci puree, więc postanowiłam, że tym razem dobrze skomponują się z kurczakiem i sosem grzybowym.






SKŁADNIKI:

  • 2 średnie piersi z kurczaka,
  • 1 opakowanie Winiary Pomysł na Papirus ( o smaku czosnkowo- ziołowym),
  • 6 ziemniaków,
  • garść grzybów ( u mnie prawdziwki),
  • ½ opakowania śmietany 18%,
  • 1 duża cebula,
  • przyprawy: vegeta, pieprz, sól, bazylia, oregano,

WYKONANIE:

Pierś rozbijamy i przygotowujemy zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu Winiary Pomysł na Papirus. Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie. Następnie zabieramy się za przygotowanie sosu grzybowego.
Na patelni podsmażamy pokrojoną cebulę, dodajemy grzyby i dusimy pod przykryciem. Po 10 minutach podlewamy wodą, przyprawiamy do smaku i nie zdejmujemy z ognia. Gdy grzyby nabiorą miękkości sos lekko zabielamy śmietaną rozrobioną z mąką. Gotujemy na wolnym ogniu, aż nasz sos zrobi się gęsty.

Kiedy sos jest już gotowy zabieramy się do smażenia piersi na patelni bez dodatku tłuszczu. Najlepiej użyć do tego patelni teflonowej. Papirus jest bardzo ciekawą propozycją – faktycznie mięso jest soczyste, nie przypala się i przyprawy, które się na papirusie trzymają pod wpływem temperatury przylegają równiutko do naszego mięsa.
Jest to rozwiązanie na pewno na szybkie przygotowanie kurczaka – w szczególności dla osób, które nie potrafią odpowiednio mięsa przyprawić, albo najzwyczajniej w świecie się na tym nie znają – jak odpowiednio dobrać przyprawy.
Ja nie miałam pomysłu na dodatek do tego obiadu, więc po prostu kupiłam gotową kapustę czerwoną z jabłkiem. Kurczaka podajemy z ziemniaczkami i sosem grzybowym. 

 

Ps. Sos i jeden kawałek piersi został na dzień następny, więc jutro kurczaka wkroję do sosu, dogotuję torebkę ryżu i podam wszystko razem – też wyjdzie  pysznie i nic się nie zmarnuje!

SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz