środa, 9 stycznia 2013

Tu warto zajrzeć....

 

MÓJ MAŁY ŚLĄSKI RAJ

 

Od 6 lat mieszkam w moim kochanym Wrocławiu, ale zawsze gdy wracam do mojego rodzinnego miasta na Śląsku odwiedzam restaurację, która serwuje to co w kuchni śląskiej kocham najbardziej.
KNURÓW - woj. śląskie - 10km od GLIWIC - około 50tyś. mieszkańców, a w nim Restauracja Nasza Bara - szczerze powiem - nie wiem skąd się wzięła ta nazwa. Na pewno ma coś wspólnego z gwarą śląską, ale z tego powodu, że słabo nią władam jakoś nie mam określonych skojarzeń.
Z zewnątrz budynek niczym nie zachwyca, ale po wejściu do restauracji i zjedzeniu porządnego śląskiego obiadu jestem w niebie! Uczta dla podniebienia. Jeśli kiedykolwiek ktoś z Was odwiedzi Knurów zapraszam do tej Restauracji! Jednocześnie zachęcam wszystkich moich znajomych mieszkających w Knurowie - wstąpcie i poznajcie co znaczy dobra kuchnia!




Uwielbiam kluski śląskie i dobrze wiem jak dobre kluski powinny smakować - w Naszej Barze nigdy mnie nie zawiedziono.
Typowy śląski obiod: kluski ślunskie, modro kapusta i rolada wieprzowa ( albo wieprzowo- wołowa bądź coraz częściej drobiowa), a i do tego rosołek.
W Naszej Barze menu jest dość zróżnicowane, ale to głównie kuchnia śląska. Poniżej prezentuje co ja lubię sobie zaserwować w niedzielne południe, kiedy przyjeżdżam na weekendy do domu rodzinnego.

PIERWSZE DANIE: 

Niezastąpiony domowy rosół z makaronem, chyba że....

 


Żurek śląski z wkładką ( z kiełbasy i jajka) mniam mniam.... :o)



DRUGIE DANIE:
Opcja pierwsza zawsze wybierana przeze mnie...

Rolada wieprzowa z kluskami śląskimi i modrą kapustą. Często zdarza się, że zamiast czerwonej kapusty wybieram buraczki. 




Drugi wariant w zależności od nastroju - a to i bardziej mi wygląda na propozycję dla mężczyzn:

Filet panierowany z pieczarkami i serem podany z czerwoną kapustą, kluskami śląskimi i sosem ( sos chyba z roladki ukradziony)...




Restauracja ma to do siebie, że można sobie tak naprawdę obiad skomponować. Jeśli lubię właśnie kotleta schabowego z kluskami dostanę go z kluskami, a nie z ziemniakami jak powinno się jeść.
Cenowo jest to przystępne miejsce i można naprawdę zjeść w domowej atmosferze... Pomijając już fakt, że z głośników przeważnie rozbrzmiewa Rysiek Riedel... czy można chcieć czegoś bardziej śląskiego?!

 Serdecznie wszystkim polecam i zapraszam!


Ps. Od razu pędzę podkreślić, że nie jest to żadna reklama, ani artykuł sponsorowany :D

Adres:

Kazimierza Wielkiego 6b , 44-194 Knurów

Nasza Bara w sieci:


 













1 komentarz:

  1. Jak będzie w okolicach spróbuję tam zajrzeć, wyjątkowo urocze wnętrze. :)

    OdpowiedzUsuń