środa, 16 listopada 2011

Inspiracje z podróży cz.3 - Spaghetti Carbonara...


SPAGHETTI CARBONARA

Powrót do tego dania w dniu dzisiejszym spowodowany był przede wszystkim faktem, iż w moim domu pojawił się mój osobisty WOK. Patelnia ta genialnie nadaje się do jakże najtrudniejszej części zrobienia Spaghetti Carbonara - w niej energicznymi ruchami trzeba połączyć makaron spaghetti z sosem śmietanowym.
Drugim powodem była ostatnio często odczuwalna przeze mnie tęsknota za słońcem i latem, a potrawa ta niezmiennie przypomina mi słoneczną Italię...
Sami zobaczcie jak wyszła ta mała podróż do cieplejszych klimatów....

Spaghetti Carbonara


Składniki:

  • 1 opakowanie makaronu spaghetti,,
  • 100g boczku wędzonego,,
  • 200g śmietany 18%,
  • przyprawy: pieprz, natka pietruszki,
  • 100g startego sera parmezan,
  • 3 jajka,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 1 średnia cebula,


Wykonanie:

Boczek kroimy w cienkie paseczki i podsmażamy na odrobinie oleju razem z czosnkiem oraz cebulą. Po ładnym zarumienieniu składników zostawiamy do wystygnięcia. W tym samym czasie gotujemy makaron al dente w mocno osolonej wodzie. W niewielkiej miseczce mieszamy śmietanę wraz z jajkami i startym parmezanem. Kiedy boczek już wystygnie łączymy go z masą śmietanową – utworzy nam to swego rodzaju sos. Tutaj trochę zmodyfikowałam dodając przyprawy: pieprz, troszkę mielonego chilli oraz posiekaną pietruszkę. W tym samym czasie ugotowany już makaron odstawiam na okno, aby trochę wystygł. Nie zalewam go zimną wodą! Po upływie 5-7 minut makaron mieszam ze zrobionym wcześniej sosem ze śmietany i boczku. Trzeba bardzo energicznie mieszać, aby jajka się nie zważyły, bo powstanie jajecznica, a tak uzyskujemy piękny śmietanowy sosik.
Dodatkowo potrawę już na talerz posypałam jeszcze odrobiną parmezanu i świeżej pietruszki.


SMACZNEGO!

Oczywiście mój nowy WOK okazał się nieoceniony... w końcu wygodnie mi się mieszało makaron.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz