piątek, 4 listopada 2011

Inspiracje obiadowe - zebrane cz.1

MOJA DOMOWA PIZZA// MY HOME MADE PIZZA

Dzisiaj zaszła potrzeba, aby obiad był tani, ponieważ jesteśmy przed wypłatą.... To chyba odwieczny problem, aby zjeśc dobrze, ale tanio. Już nie chodzi o to by było szybko. Pada pomysł - domowa pizza - jest tania, bo wrzucam przeważnie to co mam w lodówce takie moje "resztki" i w miarę szybka, bo ciasto rośnie 20 minut i pieczemy również tyle samo. Konkluzja zatem jest jedna - zrobienie zupy nawet zajęłoby mi więcej czasu....a trzeba szybciutko, bo weekend czas zacząć... i tym optymistycznym akcentem zaczynamy pierwszy listopadowy weekend. A pizza tym razem jakaś taka wiosenna wyszła, bo kolorowa :o)

pizza duża


Składniki:

  • 75 g drożdży,
  • 2 szklanki mąki,
  • 1 jajko,
  • ¼ szklanki mleka,
  • 3 łyżki stołowe oleju,
  • 1 łyżeczka cukru,
  • pół łyżeczki soli,
  • szczypta oregano,
  • sos pomidorowy (ja przeważnie używam sosu do spaghetti, lub koncentratu pomidorowego)
  • składniki na pizzę wedle uznania – u mnie salami, ser, kukurydza, papryka, pomidor,
  • przyprawy: pieprz, chilli, oregano, bazylia, czosnek,


Wykonanie:

Mleko podgrzewamy – nie gotujemy ( ja preferuje około 1,5 minuty w mikrofalówce). Dodajemy je do cukru o drożdży. Do mąki wlewamy mleko z drożdżami, jajko, olej, sól i na końcu oregano. Zagniatamy ciasto. Powstałą kulę odkładamy na 20 minut w ciepłe miejsce. Miskę przykrywam jeszcze do tego kuchennym ręcznikiem ( z materiału). Czekamy cierpliwie, aby ciasto wyrosło.
Podczas tych 20 minut przygotowuje sobie w małych miseczkach składniki, które położę na pizzę. Cebula musi być drobno posiekana. Wszystko kroimy w odpowiednie plasterki lub kosteczki. Po 20 minutach kulę z ciasta, która powinna nam znacznie zwiększyć swoją obojętność wałkujemy i wykładamy na blachę z piekarnika.
Ciasto najlepiej wysmarować koncentratem, albo sosem pomidorowym (spaghetti lub inny), ponieważ później nie trzeba dodawać do pizzy ketchupu.
Resztę składników dobieramy wedle uznania.
Pizzę należy piec w piekarniku przez 20 minut w temperaturze 200st. Żadnego z dodatków na pizzę wcześniej nie smażę ( pieczarki czy cebula). Polecam jednak ser żółty dodać około 7 minut przed końcem pieczenia – wtedy świetnie się rozpuści, a nie przypali.

SMACZNEGO!

pizza mała
Przepis stosowany przy użyciu kuchenki WROZAMET, która ma na moje oko 20 lat i ma gazowy piekarnik – czyli nie posiada termoobiegu. Nie jest to jednak problem. Pierwsza moja domowa pizza troszkę się przypaliła, ponieważ blacha była za nisko. Drugi raz zakończył się większym sukcesem, a wystarczyło blachę podnieść wyżej.
Tym razem chciałam mieć pizzę okrągłą, więc wyszły trzy - jedna duża i dwie małe. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz