wtorek, 8 listopada 2011

Słodkości Oleksandry cz.3 - BuDyNioWiec



BUDYNIOWIEC – CIASTO Z JABŁKAMI I BUDYNIEM


Mój dzisiejszy jakże debiutancki wypiek (biszkopta) przeznaczony jest na urodziny, które jutro obchodzi Mój Jedyny Starszy Brat. Lubię serię prezentów "coś od siebie", więc postanowiłam, że urodzinowe ciasto będzie takim rodzajem podarunku. Inspiracja tym razem przywieziona od mojej Babci. Powiem Wam, że miała rację mówiąc " Żadna filozofia". Ciasto jest, jutro przyjadą goście i mam nadzieję, że brat również będzie zadowolony. 
Ps. Nazwę wymyśliłam sama. 

Budyniowec


Składniki:

BISZKOPT:
  • 5 jajek,
  • 100g cukru,
  • 120g mąki,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,

POZOSTAŁE WARSTWY:
  • 1kg jabłek,
  • 1 łyżka stołowa cukru,
  • 1 opakowanie galaretki (najlepiej cytrynowa),
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego,
  • 1 kostka margaryny do pieczenia,
  • ½ kieliszka rumu lub odrobina soku z cytryny,
  • 1 opakowanie polewy czekoladowej (gotowej) lub 1 tabliczka czekolady mlecznej (do starcia na tarce).
  • 2 szklanki mleka,


Wykonanie:

Na początek trzeba stworzyć podstawę ciasta – czyli biszkopt – najniższa warstwa. W misce ubijam jajka powoli dodając cukier. Po ubiciu jajek z cukrem dodaję mąkę oraz łyżeczkę proszku do pieczenia. Wszystko mieszamy drewnianą łyżką i wylewamy na blachę, którą wcześniej wysmarowałam margaryną i posypałam bułką tartą. Przez kolejne 20 minut pieczemy biszkopt w piekarniku nagrzanym do 200st. Kiedy już ładnie wyrośnie – schładzamy go najlepiej na parapecie.
W tym czasie trzemy jabłka na tarce (największe oczka). Wrzucamy je na patelnię i dodajemy łyżkę cukru. Smażymy około 7-8 minut. Dodajemy do jabłek galaretkę (proszek) i przez chwilę jeszcze trzymamy na ogniu. To jest nasza kolejna warstwa Budyniowca – zatem usmażone z galaretką jabłka wylewamy na upieczony wcześniej biszkopt.
Aby zrobić ostatnią warstwę na ciasto musimy przygotować budyń śmietankowy – podobnie jak przepis na odwrocie jego opakowania, ale chcemy, aby był on bardziej gęsty, więc na jedną paczkę budyniu będzie przypadała tylko jedna szklanka mleka. Gdy już budyń jest gotowy i ostudzony dodajemy do niego margarynę i ucieramy mikserem na puszysty krem. Wylewamy go równomiernie na warstwę jabłek, która już powinna do tej pory stężeć. Do budyniu można dodać troszkę rumu lub wycisnąć niewielką ilość soku z cytryny.
Na zakończenie zdobimy ostatnią warstwę Budyniowca gotową polewą czekoladową lub posypujemy startą czekoladą (użyłam mlecznej).
 

SMACZNEGO!

Polecam wstawić gotowe ciasto do lodówki, aby wszystkie smaki się ładnie przegryzły. Sok z cytryny powoduje, że ciasto nie jest bardzo słodkie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz