piątek, 26 października 2012

Tymczasem w domowym zaciszu...

KAPUŚNIAK DOMOWY


Pogoda za oknem jaka jest każdy widzi. Dla mnie to nie pora na włoskie specjały typu spaghetti czy na dania przywołujące wspomnienie lata. To doskonała pora na typowo domową zupę kojarzącą mi się z nadchodzącą jesienią – kapuśniak! Dokładnie taki jaki jadałam w dzieciństwie. Oczywiście nigdy nie wychodzi mi taki sam jak ten prawdziwy kapuśniak mojej mamy czy babci, ale smakuje równie wspaniale.




SKŁADNIKI:
  • 400g kapusty kiszonej,
  • nieduża porcja rosołowa,
  • 2 marchewki,
  • 1 korzeń pietruszki,
  • ½ korzenia selera,
  • 5 większych ziemniaków,
  • 1 kiełbasa np. toruńska,
  • przyprawy: vegeta, sól, pieprz, liście laurowe 2szt., ząbek czosnku 2szt.

na zasmażkę : olej i 3 łyżki mąki pszennej,


WYKONANIE:

W garnku w osolonej wodze obgotowujemy kapustę. W drugim garnku nastawiamy wywar warzywny na porcji rosołowej. Dodajemy startą na tarce marchewkę, pietruszkę oraz seler. Doprawiamy do smaku vegetą, pieprzem, liściem laurowym. Następnie dodajemy do wywaru obgotowaną kapustę oraz pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotujemy na wolnym ogniu około 20 minut do odpowiedniej miękkości ziemniaków. Kiełbasę kroimy w kosteczkę i dodajemy do gotującej się zupy. Na końcu przechodzimy do zrobienia zasmażki. Na patelni rozgrzewamy lekko olej i wrzucamy mąkę ciągle mieszając na wolnym ogniu. Kiedy mąka nabierze złotego koloru wlewamy zasmażkę do zupy.

Najlepiej podawać ze świeżą, chrupiącą bułką lub chlebem.


SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz