niedziela, 13 stycznia 2013

Gdy śnieg za oknem grillujemy!!!

FARFALLE Z GRILLOWANYM KURCZAKIEM I WARZYWAMI

Pod choinkę dostałam w końcu namiętnie wyczekiwaną patelnię grillową, więc czas najwyższy ją wypróbować! Przeszukałam internet, aby znaleźć pomysł na niedzielny obiad z domowego grilla. I oto tutaj natknęłam się na interesujący mnie przepis. Makaronowo, ale zdrowo, bo z dodatkiem całkiem letnich warzyw. Zobaczcie sami jakie cuda może zdziałać patelnia grillowa!
Ja do swojej wersji dodałam grillowaną pierś z kurczaka, ponieważ dla męskiego grona obiad bez mięsa to nie obiad... a to jeszcze przy niedzieli nie mogłam tak podpaść :)


 


SKŁADNIKI:

  • 1 podwójna pierś z kurczaka,
  • 1 bakłażan,
  • 1 cukinia,
  • 1 papryka zielona, 1 czerwona, 1 żółta,
  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 FIX KNORR SPAGHETTI NAPOLI,
  • przyprawy: sól, pieprz, oregano, zioła prowansalskie, chilli mielone, bazylia,
  • oliwa z oliwek,
  • 1/2 opakowania makaronu farfalle,

WYKONANIE:

Makaron gotujemy zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Odcedzamy zachowując dwie szklanki wody, w której się gotował. W dużej misce kroimy bakłażan i cukinię. Do tego dorzucamy pokrojoną w większe kawałki paprykę. Skrapiamy oliwą i dodajemy przyprawy tj. oregano, pieprz, sól, chilli, bazylię oraz zioła prowansalskie. Dorzuciłam również czosnek granulowany, bo zwykłego zabrakło.
Kiedy warzywa sobie przejdą tym wszystkim po wymieszaniu po kolei plasterki cukinii, bakłażana i papryki wrzucamy na patelnię. Smażymy z każdej strony około 3 minuty aż warzywa będą przyrumienione i miękkie. 




W głębokiej patelni natomiast smażymy pokrojoną w plastry cebulę. Wszystkie warzywa po grillowaniu kroimy w paski i wrzucamy do głębokiej patelni. Sprawdzamy smak - możemy w tym momencie dodać jeszcze jakiś przypraw. 



Do miseczki gdzie odlaliśmy 2 szklanki wody z ugotowanego makaronu wrzucamy Fix Knorr i mieszamy. Dodajemy Fix do warzyw, które się w tym czasie wolno smażą na patelni. 
Dodajemy makaron i jeszcze kilka minut tak dusimy, żeby się wymieszał z sosem napoli. 
Podajemy posypując posiekaną natką pietruszki.



Ja na patelni ugrillowałam również pierś z kurczaka i podałam wszystko razem. Zatem można z tego dania zrobić dwie wersje - z kurczakiem lub bez. Od razu mówię, że każda jest wyśmienita. Patelnia grillowa to naprawdę coś fantastycznego!!!

 

 SMACZNEGO !!!


2 komentarze:

  1. zazdroszczę tego grillowania;) też mi się marzy taka patelnia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dostałam pod choinkę, bo byłam grzeczna :)

    OdpowiedzUsuń