poniedziałek, 28 listopada 2011

Inspiracje z podróży cz.5 - Risotto nero di sepia wg Roberta Makłowicza

KRYMINALNY WIECZÓR Z ROBERTEM MAKŁOWICZEM WROCŁAW 2011


Niestety Moi Drodzy to nie ja tym razem zostałam zainspirowana w podróży. Na Sycylii nigdy nie byłam, ale Robert Makłowicz odwiedził ją kilka miesięcy temu. Potem natchniony swoimi ulubionymi kryminałami rodem z tej pięknej krainy przyjechał do Wrocławia na Międzynarodowy Festiwal Kryminału, aby ugotować dla swej wiernej publiczności sycylijskie przysmaki. W tłumie ludzi natomiast znalazłam się przez czysty przypadek - Ja - wierna fanka opowieści Pana Roberta. 
Efekt kulinarny oczywiście był zaskakujący... pozwólcie, że przeniesiemy tutaj troszkę smaków słonecznej Sycylii...


Robert Makłowicz i jego Risotto nero di sepia. Fot. Radosław Szczebak

Zobaczcie jak Risotto nero di sepia wyszło Panu Robertowi. Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że było przepyszne, ponieważ miałam okazję spróbować.

Risotto nero di sepia 
(z książki "Wycieczka do Tindari" Camilleri Andrea)

Mistrz w akcji. Fot. Radosław Szczebak
  • 300 g ryżu arborio lub carnaroli
  • 4 łyżki oliwy
  • 1/2 białej cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 kałamarnica lub 450 g pióropuszy kalmarów i 1 opakowanie inkaustu z kałamarnic
  • 1 łyżka pasty pomidorowej
  • 1 szklanka białego wytrawnego wina
  • 4 szklanki bulionu rybnego
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz

Na patelni rozgrzać oliwę, dodać drobno posiekaną cebulę i czosnek, zeszklić. Wsypać ryż, gdy ziarenka staną się szkliste, dodać pokrojoną w kawałki kałamarnicę (bez woreczka z atramentem) lub kalmary, wlać białe wino. Gdy odparuje, dodać pastę pomidorową, wlać połowę bulionu i mieszając gotować, aż ryż wchłonie płyn i zmięknie, podlewając go wedle potrzeby resztą bulionu. Gdy będzie prawie miękki, wlać inkaust kałamarnicy, wymieszać, po chwili podawać.
Bon Apetitte!

Specjalne podziękowania dla mojego serdecznego Kolegi Radosława za udostępnienie swoich zdjęć z tego wydarzenia. Mi pozostaje tylko pochwalić się autografem jaki otrzymałam - co też uczynię poniżej! Wyśmienity wieczór !!! 

W pokoiku na honorowym miejscu !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz